3/22/2005

Accidents de Trànsit

Des de fa uns anys, la Direcció General de Trànsit (DGT) està emetent campanyes publicitàries amb continguts bastant forts amb la intenció de sensibilitzar a la societat per a que preguen les mesures adequades a l’hora de conduir.
El que pense és que per a educar a la gent (per que el problema es que no hi ha educació vial) no hi ha que donar por. Es pot educar sense por. A la escola quant t’ensenyen a llegir i escriure aprens sense que el mestre et mostre vídeos on apareix gent en la pobresa per no saber escriure ni llegir. Podem citar molts exemples. Això de les campanyes pot ser que a cort terme tinga efecte, però a la fi, la gent s’acostuma a veure aquest tipus de coses i deixen de fer efecte. Si pegues a un nen per a que no faga una cosa, pot ser no la faga avui, però demà la farà. Si el nen aprend des de petit el que pot fer i el que no, no serà necessari pegar-li.
Com això de les campanyes continue d’aquesta manera tan brutal, dins de poc, quan vaguem a comprar un cotxe veurem carters que diguen com “la DGT adverteix que conduir pot matar” , “conduir redueix l’esperança de vida en 5 anys” o “conduir pot provocar coma irreversible” com es veu ara als paquets de tabac.
Els principals problemes del trànsit (i causa dels accidents per a mi) són tres.
Els primer i possiblement el més important es la educació vial (que ja hem parlar). Ací es pot incloure el excés de velocitat, beure alcohol abans de conduir i en general totes les inflacions.
El segon és el estat d’algunes carreteres i la mala senyalització. Passos de zebra que no estan ben pintats, línies de carrils que es esborren, branques d’arbres que tapen senyals, semàfors mal col·locats, carreteres mal afartades etc. Pot ser si els conductors tingueren un mecanisme ràpid i eficaç per avisar d’aquestes irregularitats (i diners per a corregir-les) disminuirien els accidents de trànsit.
La tercera causa (i per a mi la més important, encara que mai ningú parla d’ella) són els camions.
Sempre que un camió avança un altre camió produí una situació de risc. Els camions son els causants de la majoria de les retencions i tapen molta de la visibilitat dels automòbils. El que no pot ser és que per la mateixa carretera circulen vehicles que van a 80 - 100 km/h (els camions) i uns altres a 120 – 160 km/h. El problema no es la velocitat dels automòbils (un automòbil modern pot anar a 160 sense problemes de seguretat). El problema està en la deferència de velocitat. Pot ser la solució estaria en fer una carretera pers turismes i una altra per a camions i autobusos. Però això es molt car, i no ens enganyen, les vides humanes no tenen preu, però les carreteres sí.

Luis José Blas Moreno Garrido

1 comentario:

Anónimo dijo...

Tots som responsables dels accidents de trànsit: no hi ha educació vial a les escoles, ni tampoc hi ha educación vial dins les cases, i moltes vegades ha vist com la policia que controla la velocitat del trànsit, no ha multat als conductors que no respecten les normes.

Els xiquets fan el que veuen a les seus cases i si els pares creuen el carrer amb el samàfor en roig, ells també ho faràn quan siguen majors.

Els anuncis publicitaris o els cartells que hi ha ara a les carreteres només fan por durant una estona als conductors, però s'oblida molt prompte perquè no s'ha ap´res des de menuts a respectar els senyals i les normes de circulació.

Estic d'acord amb tu i amb la teua opinió